Studiu: ce brand-uri iubesc părinții si copiii

„De 8 ani ne preocupăm de sănătatea familiilor și avem mare grijă la tot ceea ce promovăm pe radio și prin acțiunile noastre. Promovăm sănătatea în toate formele ei: fizică, prin mișcare și alimentație corectă, mentală, prin conținut adecvat familiilor cu copii și sufletească, promovând grija și responsabilitatea. Cercetarea realizată împreună cu Open-I Research este un mijloc de validare și calibrare, dar și o responsabilitate față de ceea ce promovăm în rândul target-ului nostru”, a declarat Nadia Tătaru, Director General ITSY BITSY.

“Conflictul dintre alegerile alimentare ale părinţilor pentru copiii lor şi dorinţele copiilor, major influenţate de comunicare şi de forma în care li se vinde produsul,  este o provocare semnificativă în marketing-ul produselor pentru copii. Nevoia de a comunica creativ şi consecvent avantajele brand-urilor pentru copii, dar şi de a livra produse conform promisiunilor faţă de părinţi sunt din ce în ce mai importante în această piaţă. Trend-ul internaţional de “Healthy food” devine deja relevant şi pentru părinţii români, iar ei vor fi din ce în ce mai activi în a căuta şi oferi alternative sănătoase copiilor.” declară Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Kinder, Danone și Nestle sunt mărcile cel mai puternic percepute ca branduri destinate copiilor. Topul Notorietății ca mărci pentru copii este completat, în ordine, de Tedi, Milka, Dorna, Napolact, Barni, Tymbark și Hochland. Topul respectă în mare măsură ierarhia investițiilor în publicitate din ultimii ani. Practic, toate aceste mărci se află în topul celor mai mari investitori în publicitate, din categoriile mâncare și băutură.

Napolact este considerat de către părinți cel mai sănătos brand pentru copiii lor. În Topul mărcilor sănătoase, Napolact este urmat de Zuzu, Dorna, Milli și Santal. Dacă Kinder, Danone și Nestle sunt categoric percepute de părinți ca brand-uri pentru copii, aceștia nu le consideră și cea mai sănătoasă alegere pentru cei mici. Kinder nu se clasează în top 10 mărci sănătoase, iar Nestle și Danone ocupă locurile opt, respectiv nouă în clasament. De asemenea, dacă Tedi și Tymbark se clasau în top-ul notorietății pe locurile 4, respective 9, în clasamentul mărcilor sănătoase băuturile răcoritoare sunt reprezentate doar de Santal.

Situația se schimbă însă dacă îi întrebi pe părinți ce mărci preferă copiii lor. Coca-Cola se clasează pe locul 1, mărcile de lactate și iaurturi lipsesc, apar însă mezelurile. Kinder, Milka, Barni, Hochland, Tedi, Prigat, Santal, Nesquick și Cristim completează în ordine top 10. Șapte dintre acestea nu se regăsesc în topul mărcilor percepute de către părinți ca sănătoase pentru copiii lor.

Radio Itsy Bitsy a dorit să înțeleagă care este viziunea părinților din România cu privire la ce este mai bun pentru copiii lor. Top Kids Brands a analizat mărcile după criteriile care stau în spatele alegerilor părinților: notorietatea spontană ca brand pentru copii, produs sănătos, percepția ca brand benefic pentru copii, tradiție în produse pentru copii, valori autentice și raportul calitate-preț. Un clasament final al mărcilor după toate aceste criterii (folosind Indexul Top Kids Brands al Open-I Research) așează Danone în top, urmat de Nestle și de Napolact.

Studiul realizat de Open-I Research a folosit un eșantion reprezentativ la nivel national de 400  de părinți din mediul urban, cu vârste între 25 și 45 de ani, care au copii cu vârste între 0 și 10 ani.

“Studiul facut de Open-I Research, Top Kids Brands a demonstrat încă o dată că există o corelaţie puternică între bugetele de marketing şi percepţia asupra mărcilor dar şi că  atributul “sănătos” devine şi mai important în alegerile părinţilor. Cu cât un brand care este perceput ca nesănătos de către părinţi este mai agresiv în a se adresa copiilor, cu atât este mai urât de câtre părinţi. Am putea defini astfel un nou concept: „love and hate brand”, rezultat al acestei divergenţe, care nu poate fi decât o provocare pentru managerii de brand. Rezolvarea acestui conflict va fi benefică pentru toţi: brandul va deveni un „love brand” şi pentru părinte şi pentru copil, părintele va avea încredere să îşi lase copilul să-şi aleagă ceea ce-şi doreşte de la raft. Iar loialitatea este una puternică apoi.” declară Adina Nica, Managing Director Open-I Research.

Încă de la lansare, din urmă cu 8 ani, ITSY BITSY a fost continuu preocupat să ofere un mediu sănătos copiilor, promovând doar produselor care sunt potrivite acestora. Începînd din toamna acestui an, Radio ITSY BITSY s-a repoziționat și a inclus în grila de programe tronsoane specializate pentru părinți (zilnic de la 9 la 17), în care le oferă acestora informații de parenting, alimentație sănătoasă, educație, cultura și divertisment.

LĂSAȚI UN MESAJ

Please enter your comment!
Please enter your name here