Superbebe

Copiii alaptati mai mult de 6 luni au un risc mai scazut de a dezvolta boli mentale


Copiii care sunt hraniti la san mai mult de sase luni sunt mai putin predispusi sa sufere de boli mentale pe parcursul vietii, potrivit unui studiu recent, citat de Dailymail.co.uk. Expertii cred ca nutrientii care se gasesc in laptele matern si legatura care se stabileste intre mama si copil au un efect de durata asupra dezvoltarii mentale a bebelusului.


Descoperirea, care urmeaza sa fie publicata in Jurnalul de Pediatrie, a fost facuta dupa monitorizarea evolutiei medicale a 2.000 de copii din Australia. Beneficiile alaptarii la san pentru sanatatea starii mentale par sa se observe cel mai mult la adolescenti.

Dintre copiii cuprinsi in studiu, doar putin peste jumatate fusesera alaptati mai mult de 6 luni, 38% au fost alaptati mai putin de sase luni, iar restul deloc. Copiii au fost supusi unor teste de sanatate mentala, la varsta de doi, cinci, opt, zece si 14 ani, observandu-se ca pentru fiecare luna in plus de alaptat, rezultatele, in ceea ce priveste comportamentul, erau mai bune.

UNICEF si Organizatia Mondiala a Sanatatii recomanda ca bebelusii sa fie hraniti exclusiv la san in primele sase luni de viata, iar alaptarea sa continue, alaturi de alte forme de alimentatie, pana in jurul varstei de doi ani.

Pentru a putea comenta acest articol va rugam sa va logati ca membru superbebe.ro sau daca nu aveti cont va puteti inregistra.

Tabelul alimentatiei pe varste

Poll
Ce “investesti” in educatia copilului tau?
 

SuperBEBE TV
Superbebe TV 4 ianuarie 2009
 
 
LA MULTI ANI!Vizioneaza